Πατήστε like (Μου αρέσει) και θα ενημερώνεστε ΑΜΕΣΑ για όλα τα ΝΕΑ μας!

Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2016

Ταστάνης (ΟΑΣΑ): Wi-fi στους σταθμούς και στα λεωφορεία - Ομιλοποίηση των συγκοινωνιών

«Προχωράμε με γρήγορα βήματα στη δημιουργία ομιλικής λειτουργίας των φορέων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, έτσι ώστε ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ να έχουν κοινή έδρα!...


Το ηλεκτρονικό εισιτήριο που μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης από τις αρχές του 2017 θα λύσει τα χέρια τόσο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής (ΟΑΣΑ) όσο και των περίπου 1,5 εκατομμυρίων επιβατών που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας καθημερινώς.

Αυτό τονίζει μιλώντας στο insider.gr o πρόεδρος του Οργανισμού κ. Τάσος Ταστάνης.

Ο κ. Ταστάνης σημειώνει ότι η ηλεκτρονική στροφή του ομίλου που ξεκίνησε με το πρόγραμμα τηλεματικής στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και συνεχίζεται με το ηλεκτρονικό εισιτήριο βελτιώνει το συγκοινωνιακό έργο με στόχο «να μην καλύπτουμε μόνο την ανάγκη του κόσμου για μεταφορά, αλλά να αποτελούμε επιλογή του».

Επιπλέον, βοηθά και στην αντιμετώπιση της εισιτήριο-αποφυγής, η οποία ωστόσο όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ είναι μικρότερη από αυτή που αναφέρεται συχνά. «Το 45% των επιβατών των ΜΜΜ χρησιμοποιεί κάρτες απεριορίστων, το 15% μετακινείται δωρεάν με κοινωνικά κριτήρια (άνεργοι, φαντάροι, ΑΜΕΑ, σώματα ασφαλείας, στρατιωτικοί κ.ά.), το 20% με 25% κόβει εισιτήρια και μόλις το 15% με 20% των επιβατών δεν κόβει εισιτήριο», σημειώνει.

Κοινωνικό φαινόμενο η εισιτηριο-διαφυγή

Ο ίδιος χαρακτηρίζει κοινωνικό το φαινόμενο της εισιτήριο-διαφυγής και το αποδίδει στη γενικότερη απαξίωση των δημοσίων αγαθών από μια μερίδα του κόσμου και σε μια κοινωνική άρνηση του να πληρώσει εισιτήριο. «Αυτοί που δεν έχουν, που είναι για παράδειγμα άνεργοι, μπορούν να μετακινηθούν δωρεάν. Ακόμη και στις πιο δύσκολες καταστάσεις μπορεί κάποιος να δίνει 1 ευρώ την ημέρα για την μετακίνηση του, αφού τόσο κοστίζει η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ σημειώνει ότι η απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών οφείλεται στις προηγούμενες κυβερνήσεις και διοικήσεις που λειτούργησαν με μια διαχειριστική λογική. «Βρεθήκαμε σε έναν οργανισμό με πολλές παθογένειες και προσπαθούμε να εισάγουμε μια λογική ανάπτυξης και όχι απλά διαχείρισης».

Από τις αρχές του χρόνου το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Όπως εξηγεί ο κ. Ταστάνης στις αρχές του επόμενου έτους, οι «έξυπνες κάρτες» θα αντικαταστήσουν το κλασσικό χάρτινο εισιτήριο αρχικά στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και τον ηλεκτρικό, αρχικά χωρίς αλλαγές στη χρέωση. Στα μέσα του 2017 το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα επεκταθεί και στο μετρό και θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την αναλογική χρέωση.Δηλαδή ο επιβάτης θα πληρώνει αντίτιμο ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει και όχι για το σύνολο της διαδρομής που το μέσο εκτελεί, όπως συμβαίνει σήμερα.

Η «έξυπνη κάρτα» θα φορτώνεται με ένα ποσό μέσω πολλών τρόπων (web-banking, πιστωτική/χρεωστική κάρτα, γκισέ κλπ). Όσο ο επιβάτης χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και περνάει την κάρτα από τα ειδικά ακυρωτικά μηχανήματα και τις πύλες εισόδου σε μετρό και ηλεκτρικό το ποσό αυτό θα μειώνεται. Πέρα από τις ηλεκτρονικές κάρτες, οι οποίες θα είναι προσωποποιημένες, θα κυκλοφορήσουν και χάρτινα εισιτήρια με τσιπάκια τα οποία θα προπληρώνονται με ένα συγκεκριμένο ποσό και θα ισχύουν μέχρι αυτό το ποσό να μηδενιστεί.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα παρέχει πολλά πλεονεκτήματα στους επιβάτες όπως πιο δίκαιη χρέωση, πρόσβαση σε πολλά σημεία για την αγορά και «φόρτιση» της έξυπνης κάρτας, νέες πολιτικές τιμολόγησης. Από την άλλη αναμένεται δραστική αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής.

Σε πλήρη εξέλιξη η τηλεματική

Παράλληλα, τους τελευταίους μήνες έχει προχωρήσει το έργο της τηλεματικής, των «έξυπνων» λεωφορείων και των «έξυπνων» στάσεων. Σύμφωνα με τον κ. Ταστάνη περίπου 100.000 χρήστες έχουν κατεβάσει την ειδική εφαρμογή για smartphones που αναγράφει σε πραγματικό χρόνο την θέση των λεωφορείων και 1.000 στάσεις (από τις συνολικά 7.500) έχουν ηλεκτρονική πινακίδα αναγγελιών που αναφέρουν σε πόση ώρα θα περάσει το λεωφορείο. Παράλληλα, το σύστημα τηλεματικής έχει μπει σε όλα τα οχήματα του στόλου, με αποτέλεσμα να μπορεί να καταγράφεται αυτόματα η θέση τους, αλλά και τυχόν προβλήματα.

«Με την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα μπορούμε να έχουμε μια πιο σαφή και περιεκτική εικόνα του τι γίνεται σε πραγματικό χρόνο. Θα μπορούμε να σχεδιάζουμε με βάση πραγματικά στοιχεία την ροή των συγκοινωνιών και να αποφασίζουμε βάσει των πραγματικών αναγκών τα δρομολόγια και τους χρόνους», τονίζει ο κ. Ταστάνης προσθέτοντας ότι αυτά τα δύο έργα θα μπορέσουν παράλληλα  να κάνουν τον όμιλο να «ανασάνει οικονομικά».

Wi-fi στους σταθμούς και στα λεωφορεία

«Θέλουμε η ώρα που περνάει ο επιβάτης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να μην είναι μια κενή ώρα», δηλώνει ο κ. Ταστάνης και σημειώνει ότι έχει ξεκινήσει πρόγραμμα σε συνεργασία με το ΕΜΠ για να μπει δωρεάν wi-fi σε αρχική φάση στα λεωφορεία που εξυπηρετούν τους φοιτητές (γραμμές που πηγαίνουν στα Πανεπιστήμια) και σε όλους τους σταθμούς του Μετρό.

Στοίχημα η ομιλοποίηση των συγκοινωνιών

Ένα ακόμη στοίχημα της διοίκησης του ΟΑΣΑ, το οποίο εφόσον προχωρήσει θα σηματοδοτήσει μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων είναι η ομιλοποίηση των τριών εταιρειών συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ,ΟΣΥ). «Στόχος είναι να δημιουργηθούν κοινά τμήματα που θα οδηγήσουν σε εξοικονόμηση πόρων και οικονομίες κλίμακας», σημειώνει ο κ. Ταστάνης. Προσθέτει, ωστόσο, ότι για να προχωρήσει αυτό το σχέδιο θα πρέπει να «σπάσουνε φοβίες και αγκυλώσεις από τους εργαζομένους». Πάντως, όπως υπογραμμίζει ο ίδιος το σχέδιο δεν προβλέπει απολύσεις και μείωση προσωπικού «δεν υπάρχει καμία πολιτική εντολή για συρρίκνωση, καθώς ήδη υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό».

«Προχωράμε με γρήγορα βήματα στη δημιουργία ομιλικής λειτουργίας των φορέων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, έτσι ώστε ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ να έχουν κοινή έδρα, κοινές υπηρεσίες, κοινό λογιστήριο, κοινές προμήθειες και να επιτυγχάνουν οικονομίες κλίμακας, που θα βοηθήσουν στη βιωσιμότητα και ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην πρωτεύουσα. Προς την κατεύθυνση αυτή λειτουργεί ήδη συντονιστικό όργανο και ομιλικές ομάδες εργασίες».

Σχετικά με τα ελλείμματα του Οργανισμού ο κ. Ταστάνης σημειώνει: «Είναι ξεκάθαρο πως αυτή τη στιγμή η λειτουργία των Αστικών Συγκοινωνιών πρέπει να χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλες τις χώρες. Αν τα υπουργεία κατέβαλλαν στην ώρα τους το ποσό που τους αναλογεί, δεν θα είχαμε ελλείμματα».

Πηγη: insider.gr
Κάνε like στην σελίδα μας.... και ενημερώσου για όσα συμβαίνουν στον χώρο των ΜΜΜ