Πατήστε like (Μου αρέσει) και θα ενημερώνεστε ΑΜΕΣΑ για όλα τα ΝΕΑ μας!

Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 2016

Τι κερδίζουν και τι χάνουν οι εργαζόμενοι στα Λεωφορεία από τη νέα Συλλογική Σύμβαση

Τις προτάσεις της για τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας παρουσίασε τις προηγούμενες ημέρες η διοίκηση της Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.... 


Οι προτάσεις της Ο.ΣΥ. αφορούν εργασιακά και μισθολογικά θέματα για τους εργαζόμενους στα Λεωφορεία και τα Τρόλεϊ της Αθήνας όπως ασφάλιση, επιδόματα, παροχές και δικαιώματα.

Όσον αφορά τους μισθούς όμως, αυτοί θα συνεχίσουν να καθορίζονται από το νέο ενιαίο μισθολόγιο που ισχύει για όλο το δημόσιο.

Η ‘Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ’ που συμμετέχει στο Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ χαρακτηρίζει την προτεινόμενη Σ.Σ.Ε. της ΟΣΥ ως απαράδεκτη και αντεργατική και συνοψίζει τα όσο κερδίζουν και χάνουν οι εργαζόμενοι μέσα από αυτή.

Σε κάθε περίπτωση πάντως πρόκειται για προτάσεις, και ως συνήθως, διοίκηση και εργαζόμενοι θα βρεθούν κάπου στη μέση ως προς αυτά που θα περάσουν στο τελικό κείμενο της Σ.Σ.Ε.

Τι χάνουν οι εργαζόμενοι σύμφωνα με την πρόταση της Ο.ΣΥ.


 Η οικογενειακή παροχή (επίδομα για παιδιά) θα δίνεται για ένα χρόνο λιγότερο. Σήμερα δίνεται για παιδιά έως την ηλικία των 19 ή των 25 αν σπουδάζουν. Θα δίνεται ως τα 18 ή αν σπουδάζουν ως τα 24.
   
Καταργείται το επίδομα θέσης ευθύνης για τους σταθμάρχες (€100 το μήνα) και τους επόπτες (€120 το μήνα).
   
Καταργείται η υπερωριακή πληρωμή των 15 λεπτών που απαιτούνται για την παραλαβή και των έλεγχο των λεωφορείων. Ο χρόνος αυτός μέχρι σήμερα αμειβόταν ως υπερωρία με €0,70 την ημέρα μεικτά ενώ παλαιότερα με €4,5 την ημέρα μεικτά. Πλέον θα αμείβεται ως χρόνος κανονικής εργασίας.
   
Οι «κατσαρές» (διακεκομμένες βάρδιες, πχ 4 ώρες το πρωί και 4 το μεσημέρι) θα αμείβονται με 0,010 επί του βασικού μισθού. Δηλαδή ένας οδηγός που αμείβεται με €1100 μεικτά θα παίρνει επιπλέον €11 μεικτά (περίπου €7 καθαρά) για κάθε «κατσαρή». Μέχρι σήμερα οι βάρδιες αυτές αμειβόταν ως υπερωρίες. Ένας οδηγός που μέχρι σήμερα εξασφάλιζε €60-€65 μεικτά επιπλέον το μήνα από αυτές τις βάρδιες, πλέον θα παίρνει €44-€55.
   
Καταργούνται οι ειδικότητες «σταθμάρχης-οδηγός» και «επόπτης-οδηγός» καθώς στην πρόταση της Σ.Σ.Ε. αναφέρονται ως «σταθμάρχης» και επόπτης. Στόχος, σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Παρέμβαση είναι η κατάργηση ή η μείωση (από €150 σε €35) του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας για τους σταθμάρχες και τους επόπτες.
   
Οι οδηγοί που για λόγους υγείας κατεβαίνουν από το τιμόνι για κάποιο διάστημα και απασχολούνται σε άλλη θέση (π.χ. φύλακες, κλητήρες, πωλητές εισιτηρίων κ.λπ.) δεν θα συνεχίζουν να λαμβάνουν το μισθό του οδηγού όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά το μισθό της θέσης στην οποία απασχολούνται. Σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Παρέμβαση, η Ο.ΣΥ. θα έπρεπε να ελέγξει ποιοι έχουν κατέβει από το τιμόνι ρουσφετολογικά αντί να τιμωρήσει και όσους έχουν σταματήσει να οδηγούν λόγω προβλήματος υγείας.
   
Μειώνεται το ποσοστό των οδηγών που απασχολούνται σε σταθερή 5ήμερη βάρδια από 7% σε 5%.
   
Καταργείται η δυνατότητα του εργαζόμενου να λαμβάνει προκαταβολή του εφάπαξ (20%) μόλις συμπληρώσει 20 χρόνια ασφάλισης. Η προκαταβολή πλέον θα δίνεται σε 25 χρόνια μόνο αν έχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας ή κάποιο σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα.
   
Οι σύζυγοι εργαζομένων που πέθαναν δεν θα λαμβάνουν πλέον το εφάπαξ αλλά ένα βοήθημα €5.000.
   
Οι δαπάνες για παιδικές κατασκηνώσεις δεν θα καλύπτονται για όλους τους εργαζόμενους αλλά μόνο αν αυτές δεν καλύπτονται από τα ασφαλιστικά ταμεία των εργαζομένων.
   
Μπαίνει όριο €150 το μήνα για λογοθεραπείες, ψυχοθεραπείες και φυσιοθεραπείες ανήλικων παιδιών ενώ μέχρι σήμερα καλυπτόταν πλήρως. Επίσης όριο €800 το μήνα για εκπαιδευτικές και ιατρικές δαπάνες παιδιών με αναπηρία άνω του 67%/
    
Μπαίνει όριο 22 ημερών το χρόνο για άδειες μετάγγισης αίματος ή αιμοκάθαρσης εργαζομένων ή 20 ημερών το χρόνο αν αφορούν ανήλικα παιδιά εργαζομένων (μέχρι σήμερα ήταν απεριόριστες).
   
Η άδεια που παίρνουν οι εργαζόμενοι σε περίπτωση τοκετού μειώνεται από 3 σε 2 ημέρες.
  
Η άδεια σε περίπτωση θανάτου συγγενικού προσώπου μέχρι β’ βαθμού, αν ο εργαζόμενος πρέπει να ταξιδέψει σε νησί ή άνω των 300 χλμ. μειώνεται από 4 σε 3 ημέρες.
   
Η άδεια για εθελοντές αιμοπεταλίων μειώνεται από 4 σε 3 ημέρες.
   
Η άδειες για εργαζόμενους που φοιτούν σε σχολεία ή σπουδάζουν μετατρέπονται σε άδειες άνευ αποδοχών.
   
Καταργείται η μηνιαία εισφορά της εταιρείας στο ΚΕΑ (0,3% επί των μηνιαίων τακτικών αποδοχών).
   
Καταργούνται οι συνδικαλιστικές απαλλαγές του Δ.Σ. του συνδικάτου. Πλέον θα δίνονται μόνο 5 ημέρες συνδικαλιστικής άδειας σε Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και Γενικό Γραμματέα.

Τι κερδίζουν οι εργαζόμενοι σύμφωνα με την πρόταση της Ο.ΣΥ.

 Αυξάνεται το μηνιαίο επίδομα θέσης ευθύνης για τους τμηματάρχες (€290 από €250), για τους προϊστάμενους υποδιευθύνσεων (€350 από €300) και για τους προϊστάμενους γενικών διευθύνσεων (€1000 από €900).
   
Προκειμένου να αντισταθμιστεί η κατάργηση της υπερωριακής πληρωμής του 15λέπτου για την παραλαβή του λεωφορείου, οι οδηγοί θα λαμβάνουν επιπλέον κάθε μήνα χρηματικό ποσό ίσο με το 0,026 του βασικού τους μισθού. Έτσι ένας οδηγός που παίρνει €1100 το μήνα μικτά, θα λάβει επιπλέον €28,6 το μήνα μεικτά, ή €20 το μήνα καθαρά.
   
Οι ελιγμοδηγοί θα παίρνουν κάθε μήνα επιπλέον χρηματικό ποσό ίσο με το 0,018 του βασικού τους μισθού.
   
Οι σταθμάρχες θα παίρνουν κάθε μήνα επιπλέον χρηματικό ποσό ίσο με το 0,086 του βασικού τους μισθού. Έτσι ένας σταθμάρχης που παίρνει €1100 το μήνα μικτά, θα λάβει επιπλέον €94,6 το μήνα μεικτά, ή €67 το μήνα καθαρά.
   
Οι επόπτες θα παίρνουν κάθε μήνα επιπλέον χρηματικό ποσό ίσο με το 0,062 του βασικού τους μισθού.
   
Οι υπόλοιποι εργαζόμενοι (διοικητικοί, φύλακες κ.λπ) θα παίρνουν κάθε μήνα επιπλέον χρηματικό ποσό ίσο με το 0,025 του βασικού τους μισθού.
   
Αυξάνονται τα χρήματα που θα δίνει η εταιρία για βρεφονηπιακούς σταθμούς (€10 επιπλέον για το πρώτο παιδί, €20 επιπλέον για το δεύτερο, €30 επιπλέον για το τρίτο, €40 επιπλέον για το τέταρτο κ.ο.κ.)
   
Καθιερώνεται νέο επίδομα για τη γέννηση παιδιού. €400 για το πρώτο παιδί, €600 για το δεύτερο, €800 για το τρίτο κ.ο.κ.
   
Οι οδηγοί που συμπληρώνουν τα 60 έτη θα μπορούν να λάβουν μετάθεση σε άλλη ειδικότητα (π.χ. ελιγμοδηγος, ελεγκτής, φύλακας, πωλητής εισιτηρίων) εφόσον ανάγκη προσωπικού στην ειδικότητα για την οποία κάνουν αίτηση. Σε αυτή όμως την περίπτωση θα χάνουν το μισθό του οδηγού και θα αμείβονται σύμφωνα με τη νέα ειδικότητά τους.
   
Η ΟΣΥ θα αναλαμβάνει τα κόστη ανανέωσης των επαγγελματικών διπλωμάτων και αδειών ασκήσεων επαγγέλματος των εργαζόμενων.
   
Η ΟΣΥ θα δίνει 2 δωροεπιταγές το χρόνο στους εργαζόμενους, το ύψος των οποίων όμως θα καθορίζεται από τα οικονομικά της εταιρίας.
   
Περιορίζεται στα €3000 το βοήθημα που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι σε περίπτωση που οι ίδιοι ή κάποιο συγγενικό πρόσωπο αντιμετωπίζουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας (ήταν απεριόριστο).
   
Δίνεται χρηματικό κίνητρο έως και €6 τη μέρα στους οδηγούς αν εφαρμόσουν την είσοδο των επιβατών από την πρώτη πόρτα, εφόσον με αυτό τον τρόπο αυξηθούν τα έσοδα της εταιρίας.
   
Δίνεται κίνητρο οικολογικής και ασφαλούς οδήγησης.

Πηγη: athenstransport.com
Κάνε like στην σελίδα μας.... και ενημερώσου για όσα συμβαίνουν στον χώρο των ΜΜΜ