Πατήστε like (Μου αρέσει) και θα ενημερώνεστε ΑΜΕΣΑ για όλα τα ΝΕΑ μας!

Πέμπτη, 21 Ιουλίου 2016

Στα πρόθυρα της κατάρρευσης βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες

Στα πρόθυρα της κατάρρευσης βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες, όπως υποστηρίζουν στελέχη της Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ), που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλλεϋ...

Οι ίδιοι παρακολουθούν με ανησυχία την κόντρα του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη με γνωστούς συνδικαλιστές.

Οι τελευταίοι έφτασαν μέχρι του σημείου να υποστηρίζουν πως οι τεχνίτες εργάζονται υπερωρίες χωρίς να πληρώνονται! «Οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ γνωρίζουν, όμως, πόσα και ποια επιδόματα του τεχνικού κλάδου έχουν μετατραπεί σε πλασματικές υπερωρίες και πλασματικά ρεπό», επισημαίνουν τα ίδια στελέχη.

Οι ίδιοι καταλογίζουν «στους εργατοπατέρες του χώρου που συνδιοικούσαν, μαζί με την εκάστοτε διοίκηση, τις αστικές συγκοινωνίες τα τελευταία 30 χρόνια» τη χρεοκοπία και την απαξίωση της ΟΣΥ.

Όπως λένε, «το μοναδικό τους μέλημα είναι η υπογραφή συλλογικής σύμβασης, με σκοπό τη διατήρηση των προνομίων τους ενόψει του νέου εργατικού νόμου».

Τα στελέχη της ΟΣΥ επισημαίνουν πως οι 6.000 εργαζόμενοι βλέπουν την εταιρεία να καταρρέει, ενώ «κανείς από τους αρμόδιους, διοίκηση και συνδικαλιστές δεν έχουν καμιά ουσιαστική πρόταση για τη ριζική αναδιάρθρωσή της».

Την ίδια στιγμή προβλέπεται, με βάση τους προϋπολογισμούς για το 2016, πως τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών θα βρεθούν στο υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας πενταετίας από το 2011, όταν ιδρύθηκαν οι ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Η ΟΣΥ αναμένεται να έχει έσοδα 188,3 εκατ. ευρώ, έξοδα 233 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ζημίες ύψους 44,683 εκατ. ευρώ.

Καταρχήν η κυβέρνηση όρισε πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο με μεγάλη καθυστέρηση. Καταλογίζουν, μάλιστα, στον διευθύνοντα σύμβουλο Γιώργο Αναγνωστόπουλο πως «πελαγοδρομεί αντί να ασχοληθεί με τα τεράστια προβλήματα» όπως «ο γερασμένος στόλος, τα αμαξοστάσια χωρίς άδειες λειτουργίας, το διάτρητο σύστημα προμηθειών ανταλλακτικών και υλικών, το προβληματικό σύστημα διάθεσης εισιτηρίων, το επικείμενο κλείσιμο του αμαξοστασίου του Ελληνικού και η μεταφορά οχημάτων και προσωπικού στα άλλα αμαξοστάσια».

Όπως επισημαίνουν στην ΟΣΥ, η διοίκηση «καταναλώνει τον χρόνο της σε ένα κυνήγι πλαστών δικαιολογητικών, στην ανεύρεση χώρου για τη μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου του Ελληνικού και στις προσπάθειες εργασιακής ειρήνης με τους συνδικαλιστές».

Την ίδια στιγμή, «στους διαδρόμους της εταιρίας κυκλοφορούν αναλυτικά στοιχεία και αριθμοί: τόσα πλαστά διπλώματα, τόσα ληγμένα διπλώματα, τόσα πλαστά απολυτήρια, τόσα μη συμβατά απολυτήρια με τις καταστάσεις του ΑΣΕΠ και πάει λέγοντας».

Όσο για τη μετεγκατάσταση από το Ελληνικό, έχουν προτείνει να αξιοποιηθεί χώρος στα υφιστάμενα αμαξοστάσια, γιατί «νέος διαθέσιμος χώρος δύσκολα θα βρεθεί και αν βρεθεί, κανένας δήμαρχος δεν πρόκειται να επιτρέψει λειτουργία αμαξοστασίου στην περιοχή του».

Γι’ αυτό τον λόγο η καθυστέρηση στην εξεύρεση λύσης μπορεί να οδηγήσει την εταιρεία τον Οκτώβριο στην ανάγκη να λειτουργεί με 250 λεωφορεία λιγότερα, με οδυνηρές επιπτώσεις για τις μετακινήσεις στο Λεκανοπέδιο.

Η πρόεδρος της ΟΣΥ Ζωή Γεωργίου «ασχολείται με την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, σχεδόν κανένα από τα οποία δεν έχει τις απαραίτητες άδειες», λένε στελέχη της εταιρείας.

Η κ. Γεωργίου ψάχνει ακόμα περίπου 300 οδηγούς που είναι «χαμένοι από την κίνηση» (σ.σ. εργάζονται σε γραφεία ή αλλού και όχι ως οδηγοί), αλλά ταυτόχρονα φέρεται να προχωρά με δική της υπογραφή σε τοποθετήσεις οδηγών σε καθήκοντα γραφείου!

Με ενδιαφέρον παρακολουθούν στην ΟΣΥ και την πρωτοβουλία της προέδρου για την κοινωνική προσφορά της εταιρείας με το «λεωφορείο για τους άστεγους».

Οι ίδιοι επισημαίνουν, πάντως, πως η ίδια η ΟΣΥ, με βάση τις οφειλές της στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και τα οικονομικά της στοιχεία, αν ήταν ιδιώτης, κάλλιστα θα μπορούσε να ενταχθεί στο κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ!

Στην ΟΣΥ υποστηρίζουν πως η απαξίωση της εταιρείας συνδέεται και με το γεγονός πως οι διοικήσεις των τελευταίων ετών δεν ασχολήθηκαν σοβαρά με την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιαχείρισης και σπατάλης.

Υπενθυμίζουν την «κομπίνα των 2,3 εκατ. ευρώ με τα πρόστιμα στην ΕΘΕΛ το 2007, όταν τα μπλοκ που έκοβαν τα πρόστιμα στους λαθρεπιβάτες ήταν πλαστά και τα χρήματα δεν μπήκαν ποτέ στο ταμείο της εταιρείας».

Τα πρόστιμα «έκοβαν σε επιβάτες που συλλαμβάνονταν να μην έχουν εισιτήρια, 15 οδηγοί της (τότε) ΕΘΕΛ από το αμαξοστάσιο της Ανθούσας. Τα ποσά που πλήρωσαν οι παραβάτες, και τα οποία ανέρχονται στο ποσό των 2,3 εκατομμυρίων ευρώ, ποτέ δεν μπήκαν στα ταμεία της ΕΘΕΛ, αφού οι βεβαιώσεις των προστίμων είχαν γίνει με πλαστά μπλοκ»!

Γνωστή είναι και η υπόθεση με την απώλεια 22.000 λίτρων πετρελαίου τον Μάιο του 2009, η οποία στοίχισε στην ΕΘΕΛ πάνω από 100.000 ευρώ! Όπως διαπιστώθηκε, τα 22 κυβικά μέτρα καυσίμων έλειπαν από το αμαξοστάσιο στην περιοχή του Βοτανικού. Η απώλεια έγινε από τη δεξαμενή 3 στο αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ.

Το πόρισμα των επιθεωρητών της εταιρείας έκανε λόγο για κλοπή ή μη παράδοση των καυσίμων, μια και ομόφωνα υπήρξε απόφαση ότι η συγκεκριμένη δεξαμενή δεν είχε πρόβλημα.

Ωστόσο σε ελέγχους που πραγματοποίησε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο βρέθηκαν τρύπιες δεξαμενές, με αποτέλεσμα να υπάρχει απώλεια καυσίμου!

Αυτή η «διαρροή» ωστόσο είχε ως αποτέλεσμα η ΕΘΕΛ να «φάει» πρόστιμο από το υπουργείο Περιβάλλοντος ύψους 84.000 ευρώ για μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα, αφού το αμαξοστάσιο βρίσκεται σε μεσοτοιχία με τη Γεωπονική Σχολή.

Σημειώνεται πως προτού το ΕΜΠ εντοπίσει τις τρύπιες δεξαμενές, το τότε Δ.Σ. της εταιρείας είχε εξουσιοδοτήσει τον διευθύνοντα σύμβουλο προκειμένου να υποβάλει μήνυση κατ' αγνώστων.

Τέλος, τον Μάιο του 2010, 120.000 ευρώ έκαναν φτερά από το χρηματοκιβώτιο του τμήματος κομίστρου της ΕΘΕΛ, χρήματα που προέρχονταν από αντίτιμο εισιτήριων και καρτών. Η υπόθεση διερευνάται ακόμη!

Παλαιότερες αλλά γνωστές είναι οι υποθέσεις με τις προμήθειες των λεωφορείων (1997, 2004, 2005 κ.λπ.). Ακόμα και σήμερα 200 καινούργια λεωφορεία Iris παραλαμβάνονται και δρομολογούνται με καθυστέρηση που φτάνει τα 2 χρόνια.

Τα διαφυγόντα κέρδη είναι σημαντικά, αν συνυπολογιστεί το κόστος συντήρησης των 200 λεωφορείων που έπρεπε να αποσυρθούν και οι διπλές ασφάλειες.

Πηγη: euro2day.gr
Κάνε like στην σελίδα μας.... και ενημερώσου για όσα συμβαίνουν στον χώρο των ΜΜΜ