Πατήστε like (Μου αρέσει) και θα ενημερώνεστε ΑΜΕΣΑ για όλα τα ΝΕΑ μας!

Δευτέρα, 30 Μαΐου 2016

Το 40% των λεωφορείων και το 45% των τρόλεϊ είναι ακινητοποιήμενα στα Α/Σ

Σε διαρκείς διεργασίες βρίσκονται τα σωματεία των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες μετά την ένταξη....
των τριών εταιρειών συγκοινωνιακού έργου ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ στο υπερταμείο. Το υπουργείο Μεταφορών από την πλευρά του επιμένει ότι η ένταξη δεν συνεπάγεται ιδιωτικοποίηση, αλλά εξυγίανση και αναδιάρθωση προς όφελος των εταιρειών, των εργαζομένων της και των πολιτών.

Πάντως, τα ελλείμματα σε υποδομές και προσωπικό, όπως και την εν πολλοίς κακή οικονομική κατάσταση των οργανισμών και ειδικά της ΟΣΥ, παραδέχονται τόσο οι εργαζόμενοι των εταιρειών όσο και οι διοικήσεις, αλλά και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ΟΣΥ, της οποίας σημαντικό μέρος του στόλου βρίσκεται ακινητοποιημένο στα αμαξοστάσια λόγω μηχανικών προβλημάτων, ελλείψεων σε ανταλλακτικά και ελαστικά κ.λπ.

Το 40% των λεωφορείων και το 45% των τρόλεϊ ακινητοποιήμενα στα αμαξοστάσια

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΣΥ, τα οποία έχει στη διάθεσή της η "Αυγή", αυτή τη στιγμή σε σύνολο 1.823 ενεργών λεωφορείων μόνο τα 1.146 είναι διαθέσιμα και εκτελούν δρομολόγια, ενώ ανάλογη είναι η εικόνα στα τρόλεϊ, με 162 διαθέσιμα σε σύνολο 290 ενεργών. Κοινώς, στα λεωφορεία δεν χρησιμοποιείται σχεδόν το 40% του στόλου και στα τρόλεϊ το αντίστοιχο ποσοστό φθάνει το 45%.

Αναφορικά δε με τα οικονομικά της εταιρείας, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές που άφησε πίσω της η προηγούμενη διοίκηση ανέρχονται σε 65 εκ. ευρώ (για ανταλλακτικά, λάστιχα, αέριο, πετρέλαιο, ασφάλειες), ενώ κανένας μεγάλος διαγωνισμός, τόσο για καύσιμα όσο και για ελαστικά δεν ολοκληρώθηκε, με αποτέλεσμα να αγοράζονται ακριβότερα με μικρούς και πρόχειρους διαγωνισμούς τα απαραίτητα για να κινούνται τα οχήματα.

Όπως κατήγγειλε μάλιστα στην "Αυγή" ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ Γιώργος Αναγνωστόπουλος, "το σκανδαλώδες της προηγούμενης διαχείρισης δεν ήταν μόνο η κακοδιαχείριση και τα χρέη που άφησαν στον οργανισμό, αλλά το γεγονός ότι δεν υπηρξε καμία διαδικασία να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί, η ανανέωση του στόλου. Αυτό συνιστά συνειδητή επιχείρηση απαξίωσης της εταιρείας, προκειμένου να προχωρήσουν, όπως σχεδίαζαν, σε ιδιωτικοποίηση".

Σε ερώτηση για τις άμεσες ανάγκες του οργανισμού σε προσωπικό, ο διευθύνων σύμβουλος αναφέρθηκε σε έναν αριθμό 700 εργαζομένων: 500 οδηγών και 200 τεχνικών.

ΥΠΟΜΕΔΙ: "Αναζητούμε χρηματοδοτικά εργαλεία σε συνεργασία με την ΕΤΕπ"

Για το θέμα της ανανέωσης του στόλου, το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με στενους συνεργάτες του Χρ. Σπίρτζη, αναζητά "χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω κυρίως της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, προκειμένου να ανανεωθεί ο στόλος, αλλά και μέσω της ενεργοποίησης ελληνικών εταιρειών για τη δημιουργία παραγωγικής δομής".

Σε διευκρινιστική ερώτηση της "Αυγής" για το αν εννοούν ότι θα μπορούσε, π.χ., η ΕΛΒΟ να συμβάλει στον σκοπό αυτόν, με δεδομένο ότι ήδη η ΣΤΑΣΥ βρίσκεται σε συζητήσεις με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία για την παραγωγή ανταλλακτικών του μετρό, οι ίδιοι συνεργάτες του υπουργού δεν μπόρεσαν να το επιβεβαιώσουν.

Για το σχέδιο αναδιάρθωσης και εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών, πηγές του ΥΠΟΜΕΔΙ τόνιζαν ότι δεν εμπεριέχει σχέδιο ιδιωτικοποίησης, γεγονός το οποίο, όπως περιέγραφαν στην "Αυγή", θα επιβεβαιώσει "μέσα στην εβδομάδα και ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης βάζοντας στο επίκεντρο τη διαφύλαξη και υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών".

Στάση αναμονής αλλά και σχεδιασμός απεργιακού αγώνα

Στο μέτωπο των κινητοποιήσεων στις συγκοινωνίες ενάντια στην ένταξη στο υπερταμείο την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν γενικές συνελεύσεις σε όλα τα συνδικάτα (πλην του ΟΑΣΑ, λόγω μη απαρτίας) που εξουσιοδότησαν τις διοικήσεις για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Στο συντονιστικό της ΣΤΑΣΥ το πρωί της Παρασκευής, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ Λευτέρη Ρενιέρη, διαφάνηκε ότι "οι εργαζόμενοι είμαστε σε μια κατάσταση αναμονής, προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τον νόμο, ενώ μέσα στην εβδομάδα αποφασίσαμε συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ για το θέμα της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Ανάλογα με την έκβαση της συνάντησης, οι εργαζόμενοι θα επανεκτιμήσουμε την κατάσταση και θα επανακαθορίσουμε τη στάση μας αμέσως μετά".

Πάντως, στο συντονιστικό της ΣΤΑΣΥ κατατέθηκαν και προτάσεις για επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις, τις οποίες, όπως περιέγραψε μιλώντας στην "Αυγή" ο πρόεδρος των εργαζομένων στο μετρό (ΣΕΛΜΑ) Σπύρος Ρεβύθης, "το 85 % της γενικής μας συνέλευσης εξουσιοδότησε τη διοίκηση να πράξει προς αυτή την κατεύθυνση". Σε απεργιακές κινητοποιήσεις, εξάλλου, αλλά με πιο συγκρατημένο σχεδιασμό, προσανατολίζονται και οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία / τρόλεϊ, όπως διατυπώθηκε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν μέσα στην εβδομάδα τα σωματεία οδηγών και τεχνικών της ΟΣΥ.

Πηγη: avgi.gr
Κάνε like στην σελίδα μας.... και ενημερώσου για όσα συμβαίνουν στον χώρο των ΜΜΜ