Πατήστε like (Μου αρέσει) και θα ενημερώνεστε ΑΜΕΣΑ για όλα τα ΝΕΑ μας!

Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2016

Στόχος του υπουργείου Υποδομών: Ελεγχος του εισιτηρίου από τον οδηγό του λεωφορείου

Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι ο έλεγχος του εισιτηρίου από τον οδηγό του λεωφορείου ή του τρόλεϊ να λειτουργήσει προληπτικά και όχι κατασταλτικά....

«Πρέπει να πείσουμε τους επιβάτες να ακυρώνουν εισιτήρια και όχι να βεβαιώνουμε πρόστιμα», τονίζουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών, τα οποία εξηγούν ότι είναι προς όφελος όλων των επιβατών η ενίσχυση των εσόδων των συγκοινωνιακών εταιρειών.

Οι οδηγοί θα κληθούν να ελέγχουν εάν οι επιβάτες που εισέρχονται στα λεωφορεία έχουν εισιτήριο ή όχι, καθώς σήμερα ο ελεγκτικός μηχανισμός είναι υπερβολικά περιορισμένων δυνατοτήτων.

Πριν από την κατάργηση των εθελοντών ελεγκτών, κάρτα εθελοντή-ελεγκτή είχαν περίπου 500 εργαζόμενοι στις ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), εκ των οποίων περίπου 200 διενεργούσαν τακτικούς ελέγχους. Πλέον ελέγχους κάνουν μόνο 30 άτομα, που ασχολούνται αποκλειστικά με τον έλεγχο για όλο το δίκτυο των λεωφορείων, τα οποία καλύπτουν πάνω από 11.000 δρομολόγια καθημερινά.

Σημειώνεται ότι ο έλεγχος εισιτηρίων από οδηγούς και η επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα είχαν επιχειρηθεί να εφαρμοστούν και στο παρελθόν, πιλοτικά, σε συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές. Ωστόσο τα αποτελέσματα ήταν αποθαρρυντικά, καθώς προκαλούνταν συμφόρηση από τους επιβάτες στην μπροστινή πόρτα, ενώ έντονη ήταν και η αντίδραση των οδηγών.

Την ίδια στιγμή, υπάρχουν ορισμένες λεωφορειακές γραμμές σε περιοχές της Αττικής όπου παρατηρούνται συστηματικά κρούσματα βίας κατά των οδηγών, ενώ τα δρομολόγιά τους διεξάγονται συχνά με τη συνοδεία περιπολικών. Καθίσταται σαφές ότι σε αυτές τις γραμμές η διενέργεια ελέγχου κομίστρου από τους οδηγούς καθίσταται από δυσχερής έως επικίνδυνη.

Οι οδηγοί του ΟΑΣΑ εξηγούν ότι δεν είναι σε θέση να διεξάγουν τους σχετικούς ελέγχους, καθώς ο επιβάτης νομικά δεν υποχρεούται να επιδείξει στον οδηγό το εισιτήριό του. Επισημαίνουν μάλιστα ότι είναι επιτακτική η δημιουργία ενός άρτιου και επαρκώς εκπαιδευμένου, ανεξάρτητου σώματος ελεγκτών, καθώς οι οδηγοί δεν μπορούν να διατηρούν παράλληλα και «αστυνομικό» ρόλο.

Τα οικονομικά των αστικών συγκοινωνιών βρίσκονται σε εξαιρετικά κακή κατάσταση, καθώς οι πρωτογενείς ζημίες του ΟΑΣΑ ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ το 10μηνο του 2015.

Στο μεταξύ, το υπουργείο Υποδομών έχει εξαγγείλει την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου στο 1,40 ευρώ από 1,20 ευρώ, που είναι σήμερα, η οποία με βάση τον αρχικό προγραμματισμό θα ίσχυε από την 1η Ιανουαρίου.

Από τη μια δεν έχει επιβληθεί η αύξηση ακόμη, από την άλλη δεν θα κατευθυνθεί στην ενίσχυση των οικονομικών του ΟΑΣΑ καθώς πρόκειται για την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στις μεταφορές από 13% σε 23%, η οποία από τον Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα απορροφάται από τις συγκοινωνιακές εταιρείες με κόστος περίπου 2 εκατ. ευρώ μηνιαίως.

Πηγη: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Κάνε like στην σελίδα μας.... και ενημερώσου για όσα συμβαίνουν στον χώρο των ΜΜΜ