Πατήστε like (Μου αρέσει) και θα ενημερώνεστε ΑΜΕΣΑ για όλα τα ΝΕΑ μας!

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2015

Υπερωρίες 5.000.000 εκατ. ευρώ σε... επιλεγμένους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ!

Περίπου 5 εκατ. ευρώ έχουν δοθεί για υπερωρίες σε εργαζόμενους στη ΣΤΑΣΥ, τον φορέα που διαχειρίζεται το μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ....


Το ποσό είναι μειωμένο σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, αλλά, όπως υπολογίζουν οι εργαζόμενοι, αντιστοιχεί σε κανονικές ετήσιες αμοιβές 250-300 εργαζομένων!

Το θέμα ανέδειξε το σωματείο επιχειρησιακής λειτουργίας της ΣΤΑΣΥ, με εξώδικο που έχει στείλει στη διοίκηση της εταιρείας πριν από τρεις μήνες, χωρίς ώς τώρα να έχει πάρει απάντηση.

«Οταν οι εργαζόμενοι δουλεύουν υπερωρίες, πρέπει να πληρώνονται. Δεν μιλάμε όμως γι’ αυτό και δεν μιλάμε για το σύνολο των εργαζομένων», εξηγεί στην «Εφ.Συν.» ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων, και θέτει θέμα διαφάνειας.

Αποκαλύπτει ότι με άγνωστα κριτήρια δίνονται υπερωρίες σε 100-200 άτομα, όταν το σύνολο των εργαζομένων φτάνει τους 2.600.

Από τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει προκύπτει ότι μόνον τον Σεπτέμβριο οι υπερωρίες έφτασαν τις 13.992 ώρες.

«Ζητάμε να υπάρχει βιβλίο υπερωριών, ώστε να μην υπάρχουν άτομα τα οποία εμφανίζονται να δουλεύουν 30 ημέρες τον μήνα και έως 14 ώρες την ημέρα, που είναι αδύνατον», επισημαίνει ο πρόεδρος των εργαζομένων.

Να σημειωθεί ότι με την επαναφορά των 220 απολυμένων του 2010 έχουν καλυφθεί πλήρως οι ανάγκες της εταιρείας, που πλέον διαθέτει 100 άτομα για τον έλεγχο των εισιτηρίων και αύξησε κατά 10 τον αριθμό των οδηγών συρμών.

Στην εξώδικη δήλωση που έχει κοινοποιήσει το σωματείο στο υπουργείο Εργασίας και στην αρμόδια επιθεώρηση, επισημαίνει ότι με βάση τον νόμο 4144/2013 κάθε εργοδότης είναι υποχρεωμένος να διατηρεί Ειδικό Βιβλίο Υπερωριών στον χώρο εργασίας, στο οποίο θα καταγράφονται όλα τα στοιχεία των απασχολουμένων σε βάθος πενταετίας.

Ζητά επίσης να δοθούν αναλυτικές πληροφορίες, διευκρινίζοντας ότι «δεν πρόκειται για προσωπικά δεδομένα, αλλά για έλεγχο του εργοδότη ως προς το πώς κατανέμει και διανέμει τις υπερωρίες που πραγματοποιούνται».

Το σωματείο έχει ενημερώσει και τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος άλλωστε έχει δηλώσει εδώ και καιρό τις προθέσεις του να αλλάξει όλες τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών.

Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο, είχε προαναγγείλει προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών προκειμένου να μη δαπανώνται εκατομμύρια σε υπερωρίες.

Από την πλευρά της ΣΤΑΣΥ διευκρινίζεται ότι υπάρχει προγραμματισμός των υπερωριών και ότι το κόστος τους δεν ξεπερνά το 7% της μισθοδοσίας.

Αναφέρει ότι έχει περιορίσει το κονδύλι, το οποίο το 2014 έφτανε τα 11 εκατ. ευρώ και έναν χρόνο πριν τα 14 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία επικαλείται «προσωπικά δεδομένα» για να δικαιολογήσει την άρνησή της να δώσει πληροφορίες για όσους κάνουν υπερωρίες.

Πηγη: Εφημερίδα των Συντακτών
Κάνε like στην σελίδα μας.... και ενημερώσου για όσα συμβαίνουν στον χώρο των ΜΜΜ